Το κορίτσι με το Σμόκιν: Δύο παραλλαγές στο θέμα του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου

Εμφανίσεις: 1426 Συντάχθηκε από Jean C. Lloyd στις .

boutonniere 01

 
από την Jean C. Lloyd,

στα πλαίσια των άρθρων για τον Πολιτισμό, το Γάμο,  και τη Σεξουαλικότητα.

5 Φεβρουαρίου 2015

Οι έφηβοι που αγωνίζονται με τη σεξουαλική τους ταυτότητα, μπορεί να φαίνεται ότι έχουν περισσότερες επιλογές από ό, τι στη δεκαετία του 1980, αλλά μια σημαντική επιλογή αποκλείεται από αυτούς όλο και περισσότερο.

Βρήκα μια φωτογραφία τις προάλλες ενός δεκαπεντάχρονου κοριτσιού, ντυμένου με  αγορίστικο σμόκιν, με κόκκινο παπιγιόν και ουρά,  να στέκεται μπροστά σε ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Είχε ετοιμαστεί για τον Χριστουγεννιάτικο χορό του γυμνασίου της  και οι γονείς της είχαν τραβήξει φωτογραφίες εκ των προτέρων.

Γιατί το σμόκιν; Είχε πρόσφατα ακούσει για μια καμπάνια "για την ελαστικότητα του φύλου" σε ένα κοντινό σχολείο, όπου όλα τα κορίτσια είχαν φορέσει σμόκιν μαζί με τους φίλους τους. Της άρεσε την ίδια στιγμή η ιδέα. Ωστόσο, στο σχολείο της, ήταν η μόνη που απασχολήθηκε με το θέμα. Στη φωτογραφία προσπαθεί να φανεί ψύχραιμη και ευχάριστη, αλλά τα μάτια της προδίδουν θλίψη. Οι αγώνες της σεξουαλικής ταυτότητας και η σύγχυση που είχαν αποκρυβεί για χρόνια μέσα της, ως το γυμνάσιο, τελικά εμφανίστηκαν για να τους δουν όλοι.

Η φωτογραφία είναι πριν από πολλά χρόνια . Το ξέρω, γιατί εγώ είμαι το κορίτσι στην εικόνα. Όπως σκέφτομαι πίσω εκείνο το βράδυ, δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ πώς η ζωή του κοριτσιού - η ζωή μου - θα ήταν διαφορετική, αν ο χορός είχε γίνει το 2018 αντί του 1985.

Δεν μπορώ να φανταστώ το σενάριο που αντιμετωπίζουν σήμερα οι έφηβοι που αγωνίζονται με τη σεξουαλικότητα τους. . .

2018: Το κορίτσι στο σμόκιν πηγαίνει στο χορό.

Αφού ληφθούν οι φωτογραφίες στο σπίτι, έρχεται η ώρα το κορίτσι να κατευθυνθεί προς το χορό. Μόλις φτάσει το κορίτσι με το αγορίστικο σμόκιν, προσελκύει την προσοχή για την τολμηρή επιλογή της να υπερβεί τα στερεότυπα  του φύλου της, μέσω της επιλογής της ενδυμασίας. Τα μέλη της LGBTQ- Straight Alliance του γυμνασίου της, την χειροκροτούν. Αργότερα, όταν ανοίγεται για να μιλήσει για τη σύγχυση με την οποία παλεύει ανάμεσα στα συναισθήματά της προς τα άλλα κορίτσια και την  δική της ταυτότητα, η υπεύθυνη "Q" (για το "Questioning- Αναζήτηση") τέτοιων συλλόγων είναι στην ευχάριστη θέση να την υποδεχτεί και να την ενημερώσει για την ομοφυλοφιλία και την ταυτότητα φύλου.

Εάν αντισταθεί να εναγκαλισθεί τη λεσβιακή ταυτότητα, ενθαρρύνεται να απελευθερωθεί από την άρνηση και να αποδεχθεί τον εαυτό της όπως είναι. Αν επιδιώξει την παροχή συμβουλών, ο θεραπευτής της την παραπέμπει  σε ένα αυστηρό, επαγγελματικά κατοχυρωμένο πρωτόκολλο για να επιβεβαιώσει και να αξιολογήσει την ταυτότητά της ως ομοφυλόφιλη. Η σύμβουλος της λέει ότι η ύπαρξη της λεσβιακής ταυτότητας είναι ένα αμετάβλητο και ποιοτικό κομμάτι από την προσωπικότητά της , παρόλο που το κορίτσι βιώνει σημαντικού βαθμού αγωνία για την έντονη συναισθηματική και σωματική έλξη που αισθάνεται προς άλλα κορίτσια και γυναίκες.

Ενώ βρίσκεται σε φάση  θεραπείας, αν αναφέρει ότι επιθυμεί να αντισταθεί σε αυτή την έλξη  και ότι αναρωτιέται, αν μπορεί να αναπτυχθεί η ετερόφυλη σεξουαλικότητά της - ή τουλάχιστον να μην προσδιορίζεται ως ομοφυλόφιλη - θεωρείται ανήθικο για τον σύμβουλο να συζητήσει αυτή τη εκδοχή μαζί της. Σε ορισμένες πολιτείες, όπως η Καλιφόρνια και το Νιου Τζέρσεϊ, αυτή η δυνατότητα - συζήτηση  θεωρείται παράνομη.

Αν μιλήσει για τη θρησκεία της και πει ότι υπάρχουν θρησκευτικές πεποιθήσεις που διακυβεύονται βαθιά  μέσα σε αυτήν, ο θεραπευτής προσπαθεί να την βοηθήσει να ξεπεράσει τις "ομοφοβικές" αξίες της και να την απελευθερώσει από την «ψεύτικη συνείδηση» και την καταπίεση στην οποία είναι σαφώς υποκείμενη.

Και αν συζητήσει τελικά το κρυμμένο μυστικό της σεξουαλικής της κακοποίησης - ο θείος πενήντα ετών και το καλοκαίρι πριν από έξι χρόνια; Η συσχέτιση της πιθανής σχέσης της με την έλξη του ιδίου φύλου απαγορεύεται. Οποιαδήποτε  συζήτηση ή θεραπεία πρέπει επιπλέον να επιβεβαιώνει τον  σεξουαλικό προσανατολισμό της προς τα άτομα του ίδιου φύλου, και να αποσυνδεθεί η κατάχρηση από τη σεξουαλική της κατεύθυνση. Είναι τελικά μόνο δεκαπέντε και πρέπει να προστατεύεται από επικίνδυνες ιδέες που θα μπορούσαν να την κάνουν πιο καταθλιπτική και να μειώσουν επιπλέον την εύθραυστη αυτοεκτίμησή της.

Μέσω κοινωνικών και θεραπευτικών παρεμβάσεων, η έλξη και γενικότερα τα αισθήματα της δεκαπεντάχρονης προς τα άτομα του ίδιου φύλου αναγνωρίζονται ως κεντρικά για το ίδιο το πρόσωπο και την προσωπικότητά του. Η ανακούφιση από την ανησυχία της για αυτά και η ενθάρρυνσή της να αποδεχθεί τον εαυτό της ως λεσβία είναι η μόνη επιλογή που της παρουσιάζεται. Μπορεί ακόμη και να της ειπωθεί ότι γεννήθηκε με αυτόν τον προσανατολισμό, παρά το γεγονός ότι  η μετέπειτα ζωή της έδειξε το αντίθετο.

Δεδομένου ότι φορούσε το σμόκιν για το χορό και επιδιώκει μια πιο αρρενωπή έκφραση στη ταυτότητα του φύλου της, μια συζήτηση για τη πιθανή transgender ταυτότητα είναι στο πρόγραμμα. Αν ενδιαφέρεται ή συμφωνεί, μπορεί να γίνει μια συζήτηση για τις δημόσιες τουαλέτες και το δικαίωμά της να εκφράζει την  «εσωτερική αίσθησή της για το φύλο». Με τη συγκατάθεσή της, ο θεραπευτής της είναι νόμιμα εξουσιοδοτημένος και επαγγελματικά ενθαρρύνεται να την βοηθήσει να αρχίσει την κοινωνική μετάβαση από το  θήλυ στο άρρεν. Η ενδεχόμενη χειρουργική επέμβαση αλλαγής φύλου είναι μια επιλογή, ανάλογα με την ασφαλιστική της κάλυψη και τους προσωπικούς οικονομικού της πόρους.

Σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει θεραπευτικά επιτακτική ανάγκη για να βοηθηθεί, και πρέπει να αποδεχθεί τον εαυτό της όπως είναι, επειδή "έτσι γεννήθηκε" , και επειδή “προϋπήρχε και η έλξη του ίδιου φύλου”. Γιατί -υποστηρίζει ο θεραπευτής της-  το βιολογικό φύλο της δεν είναι ιερό, όπως είναι ιερές οι εσωτερικές της ευαισθησίες ή οι επιθυμίες ( και βέβαια η θρησκευτική πίστη ή οι πνευματικές ευαισθησίες εξαιρούνται της ιερότητας). Το υποκειμενικό υπερνικά το αντικειμενικό.

Το 2018, οι προσπάθειες ανακατεύθυνσης του σεξουαλικού προσανατολισμού αποκλείονται από τη συζήτηση, ακόμη και αν κάποια τις ζητά ρητά. Ωστόσο, εάν αισθάνεται ότι είναι διεμφυλική, το δικαίωμά της στην ανακατεύθυνση του σεξουαλικού προσανατολισμού πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν.

Εάν το επιθυμεί, μπορεί να αρχίσει γρήγορα τη διαδικασία της "μετάβασης" για να γίνει αρσενικό ον. Αυτή η πορεία θα περιλαμβάνει έντονη επανακοινωνικοποίηση προσανατολισμένη στο νέο φύλο, ορμονοθεραπεία, και - αν θέλει -μη αναστρέψιμες ακρωτηριαστικές και ανακατασκευαστικές χειρουργικές επεμβάσεις. Αυτό είναι ένα επίπονο και οδυνηρό ταξίδι, με πολλούς κινδύνους και απρόβλεπτα προβλήματα, ανεπανόρθωτες απώλειες και ανύπαρκτες δυνατότητες επανόρθωσης μεταξύ των άλλων. Αλλά θεωρείται ότι αξίζει αυτούς τους κινδύνους και όλο τον πόνο. "Είναι τελικά μόνο δεκαπέντε και θα ήταν άδικο σε μια τέτοια ηλικία να περιορίσει τον ορίζοντα των δυνατοτήτων της ταυτότητάς της και τις προοπτικές που της προσφέρονται."

Όλες δηλαδή οι επιλογές εκτός από μία.

Στη περίπτωση που μια μέρα επιθυμήσει  να έχει παιδιά - ως επιλογή τρόπου ζωής της  - μπορεί να αποκτήσει μέσω υιοθεσίας ή με τη βοήθεια τρίτου. Το αν το παιδί θα έχει έναν άλλο κοινωνικό γονέα εξαρτάται από αυτήν. Είναι το δικό της παιδί, εξάλλου.

Και στο βάθος του χρόνου, αυτή, (ή αυτός) - θα έχει αυτό που ήθελε. Ή, αν όχι ακριβώς αυτό που ήθελε, αλλά αυτό που οι αρχικοί της σύμβουλοι, οι διαβεβαιώσεις και οι «ελευθερίες» της είχαν δώσει ως προοπτικές όταν ήταν νέα,  μέσα στην  αμέλειά τους και στον αυθαίρετο αποκλεισμό κάποιων   μακροπρόθεσμων επιλογών και πιθανοτήτων.

1985: Το κορίτσι στο σμόκιν αρχίζει ένα Ταξίδι

Ήμουν εγώ εκείνη η δεκαπεντάχρονη κοπέλα στο αγορίστικο σμόκιν, αλλά οι εμπειρίες μου ήταν πολύ διαφορετικές από αυτές που προωθούν οι κοινωνικές αξίες του 2018. Αυτό που ακολούθησε, ήταν ένα μακρύ και ορισμένες φορές κοπιώδες  και οδυνηρό - ταξίδι προς την ωριμότητα, προκειμένου να επεξεργαστώ τη σεξουαλική μου ταυτότητα μέσα στο καζάνι της σύγχυσης που συνόδευε την πορεία προς την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς μου.

Έγραψα  σε σας λίγα λόγια για αυτό το ταξίδι, κατά το οποίο αρχικά αγκάλιασα και κατόπιν παραιτήθηκα   από μια δραστήρια λεσβιακή ζωή, για να ακολουθήσω τον Θεό που με έπλασε και με κάλεσε ονομαστικά στην αγάπη Του.

Άρχισα να εμπιστεύομαι Αυτόν, που γνώριζε την αλήθεια για την ταυτότητά μου, περισσότερο απ’ ό, τι εγώ, ο οποίος έδωσε την ευλογία στην ύπαρξή μου και το σώμα μου ως θηλυκού, και ο οποίος όρισε τη σεξουαλικότητά μου και έθεσε όρια πάνω σε αυτή για το καλό μου. Πέρασα πάνω από μια δεκαετία ως μοναχικό άτομο.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ένιωσα πληρότητα στο σώμα μου, όπως επίσης και  μια αυξανόμενη πληρότητα στην ψυχή μου και μια  ειρήνη μεγαλύτερη από ό,τι θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ στην ηλικία των δεκαπέντε ετών μου. Αυτό ήταν μια βαθιά αλλαγή για μένα, και αισθανόμουν μεγάλη ικανοποίηση.

Ωστόσο, δεκαπέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο μου με το κοστούμι, προς μεγάλη μου έκπληξη, εμφανίστηκε μέσα μου μια σπίθα  ετεροφυλοφιλικής επιθυμίας. Καθώς πλησίαζα μάλιστα τα σαράντα, σίγουρα δεν ήταν ποτέ στα σχέδιά μου να παντρευτώ. Αλλά τώρα, όπως σας γράφω, αγωνίζομαι να τελειώσω, επειδή το μικρότερο μου παιδί με τραβάει από το μπράτσο. Ο αγαπημένος μου σύζυγος, ο πατέρας των παιδιών μου, σύντομα θα είναι σπίτι από την εργασία του.

Πόσο ευγνώμων είμαι ότι η φωτογραφία είναι από το 1985, όχι από το 2018.!

Η Jean Lloyd, PhD, είναι δασκάλα , είναι παντρεμένη,  είναι ευτυχισμένη με το σύζυγό της και  μητέρα δύο μικρών παιδιών.

 

Πηγή: http://www.thepublicdiscourse.com

 

Ετικέτες: Γενετήσιος Προσανατολισμός - Ταυτότητα Φύλου

Εκτύπωση